Svenska Pastafariter!

Home for all languages OTHER than plain old English (all varieties)

Moderator: Other Stuff Mods

Svenska Pastafariter!

Postby Mask on Sun Sep 11, 2005 9:23 am

Nå, Ledningen på denna sida har bett mig upprätta en speciell tråd för disskussion emellan oss svenskar(norrmännen kan få vara med också, om de vill), eftersom vi är på god väg att registrera oss som ett trosamfund i Sverige.

Så, jag tar det här tillfället i akt att hänvisa till http://home.student.uu.se/kabe0427/spk/ , vår hemsida som är under konstruktion, där ni kan läsa det senaste utkastet till våra stadgar och även vår trosbekännelse översatt till Svenska från engelska.

Om du läser detta den 14/9 2005 eller tidigare så är det inte för sent att delta i vårt första årsmöte(och då borde ett announcement finnas högst upp på den här sidan).

Hursom, det återstår att se om det ens finns fler Svenska Pastafariter på den här sidan, utöver de jag redan känner till...

Hail!
:fsm:
Mask
Maccheroncelli Missionary

Flying Spaghetti Monster in Swedish!

Postby SpaghettoVolante on Mon Sep 12, 2005 7:01 am

Jag ser FSMet i Wikipedia på Engelska, Italienska, Franska etc, men bara ett paragraf på Svenska. Synd!

Kanske ni skulle översätta Engelska sidan http://en.wikipedia.org/wiki/Flying_Spaghetti_Monsterism

och lägg den till

http://sv.wikipedia.org/wiki/Det_flygande_spaghettimonstret

Ursäkta dålig svenksa, är du snäll....

Steve[/url]
Diffondente il verbo, come sugo di pomodoro.
SpaghettoVolante
Ziti Zealot

Postby Mask on Mon Sep 12, 2005 9:28 am

Jag hade inte förstått att det inte var ditt förstahandspråk ifall du inte hade ursäktat dig i slutet, så oroa dig inte för dålig svenska. Vi pastafariter håller ihop. ;) Var kommer du ifrån?

Det är en bra idé, för övrigt, jag har också tyckt att svenska wikipediamotsvarigheten har varit mager, så jag har länkat till den engelska versionen istället. Jag ska se om jag kan uppdatera den någon gång i de kommande dagarna.

Om du bor i sverige hoppas jag att få se dig på mötet på onsdag. :) Och oroa dig inte för att du inte kommer hänga med för att det är på svenska, det enda du behöver kunna säga för att vara med och rösta i frågorna är "Ja" eller "Nej", förmodligen. ;)
Mask

Postby ess on Mon Sep 12, 2005 6:43 pm

Jag är antagligen lite väl pedantisk men det skulle väl vara bättre att säga "pastafarier" istället för "pastafariter" eftersom rastafarian=rastafarie på svenska (det finns ingenting som heter "rastafarit") och man vill ju helst införa den bästa översättningen som nytt ord i språket.
ess
Conchigliette Convert

Postby SpaghettoVolante on Mon Sep 12, 2005 7:16 pm

Mask wrote:Jag hade inte förstått att det inte var ditt förstahandspråk ifall du inte hade ursäktat dig i slutet, så oroa dig inte för dålig svenska.

Nu är jag väldigt glad! Flattery will get you everywhere! Jag kommer från Kanada, och jag pratar svenska sällan. Jag har bodde i Stockholm 3 år.

Om du bor i sverige hoppas jag att få se dig på mötet på onsdag. :) Och oroa dig inte för att du inte kommer hänga med för att det är på svenska, det enda du behöver kunna säga för att vara med och rösta i frågorna är "Ja" eller "Nej", förmodligen. ;)

Ok, var kommer mötet att hållas? Jag kann rösta Ja eller Nej, åtminstone...
SpaghettoVolante
Ziti Zealot

Mötet

Postby SpaghettoVolante on Mon Sep 12, 2005 7:22 pm

Ok, nu har jag sett annonsen. I cyberspace, på IRC?

I suppose it is a start, but how to share beer and strippers?
SpaghettoVolante
Ziti Zealot

Re: Mötet

Postby Mask on Mon Sep 12, 2005 8:49 pm

ess wrote:Jag är antagligen lite väl pedantisk men det skulle väl vara bättre att säga "pastafarier" istället för "pastafariter" eftersom rastafarian=rastafarie på svenska (det finns ingenting som heter "rastafarit") och man vill ju helst införa den bästa översättningen som nytt ord i språket.

Sant. Pastafarier är det, alltså. My bad. :)

SpaghettoVolante wrote:Jag kommer från Kanada, och jag pratar svenska sällan. Jag har bodde i Stockholm 3 år.

Oooh, ballt. Varifrån i Kanada kommer du ifrån, och var i Stockholm bor du? Själv bor jag ute i Solna, så jag är inte sådär jättelångt borta, antar jag. :)

SpaghettoVolante wrote:Ok, nu har jag sett annonsen. I cyberspace, på IRC?

I suppose it is a start, but how to share beer and strippers?

Japps. Cyberspace, IRC, 20.00 på onsdag, all info finns i annonsen. Vi ses där. :)

And there be a plethora of strippers and vast volumes of beer to satisfy the urges of even the worst glutton excuse for a pirate that there ever have been. Yarr.
Mask

From and to

Postby SpaghettoVolante on Tue Sep 13, 2005 2:19 am

Jag kommer från Toronto, och nu kan jag se dig från andra sidan av Ulvsundasjön, i Traneberg.

Om vi vill ha strippers & beer, vi ska ha mötet i Toronto, var finns riktiga strippers o beer, utan cover charge! http://www.brassrailtavern.com/index1.html
SpaghettoVolante
Ziti Zealot

Postby zoral on Tue Sep 13, 2005 4:52 am

Jag kommer dyka upp!
zoral
Conchigliette Convert

Postby Endolphins on Wed Sep 21, 2005 12:21 pm

hur många svenska pastafarier finns det egentligen? hur många dök upp på mötet?

och finns det några fler i gbg-trakten?
"To be or not to be?"- Hamlet
"To be is to do"- Hamilton
"Dobie dobie do"- Sinatra
Endolphins
Conchigliette Convert

Postby forza86 on Thu Sep 22, 2005 4:31 am

Här är en nyfrälst pastafarian från Gbg!
Ska bli spännande att se hur starka vi kan växa oss...
forza86
Conchigliette Convert

Nudlande kul

Postby Nudelius on Thu Sep 22, 2005 4:56 am

Var nudlad,

Kul med spridning. Jag har själv börjat konvernudla folk i Växjö. Vi är ett par stycken nu och fler ska det bli.

Hoppas gärna in på http://web.telia.com/~u47040865/ och läs mer om oss. Skicka gärna ett mail med datumet för din konvernudling och om du känner för det, även ett vittnesmål.

//Nudelius
//Nudelius
May his Holy Nudlemonster touch thee with his noodly appendage

Cogito, ergo pasta

FSM Wexio, Sweden http://www.fsmvaxjo.se (Enlish version availible)
Nudelius
Fusilli Fuselier

Postby ess on Sat Sep 24, 2005 8:34 am

Nu framstår jag som en språkfascist eftersom både mitt första och mitt andra inlägg gäller språkriktighet... Spaghettimonstret ska skrivas som ett ord, inte "Spaghetti Monstret". För övrigt är din hemsida fantastisk!
ess
Conchigliette Convert

Postby Nudelius on Sat Sep 24, 2005 11:14 am

Var nudlad,

Fascist eller inte... Rätt ska vara rätt. *ler*

Som gamal estetare anser jag dock att det i konstens namn är godkänt med en säskrivning för symetrins skull men som jag sa... Rätt ska vara rätt.

Dessutom har jag merparten av min skolgång gått i Amerikans skola så säskrivningar har blivit lite av en last för mig. Men jag arbetar framåt och hoppas en dag inse att en sjuksköterska inte är en sjuk sköterska. *ler*

//Nudelius
//Nudelius
May his Holy Nudlemonster touch thee with his noodly appendage

Cogito, ergo pasta

FSM Wexio, Sweden http://www.fsmvaxjo.se (Enlish version availible)
Nudelius
Fusilli Fuselier

Postby Creatura on Sat Sep 24, 2005 3:16 pm

Hej Mask, antar att du var en av de på årsmötet. Iaf vice ordförande här... hade ingen aning om att detta forum fanns =)

Mycket intressant med övriga församlingar som börjar dyka upp i landet!
Creatura
Conchigliette Convert

Next

Return to Languages Other than English