Svenska Pastafariter!

Home for all languages OTHER than plain old English (all varieties)

Moderator: Other Stuff Mods

Postby Pissnisse on Sat Oct 29, 2005 8:14 pm

Svenska :worship:
"There he goes. One of gods own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and to rare to die."
- Fear and loathing in Las Vegas
Pissnisse
Ziti Zealot

Postby Pirat on Sun Oct 30, 2005 6:38 pm

Grym avatar, nu fattas bara att du låter mig tvinga med dig på jakt efter en outfit åt dig själv =)...
Ralphie, get off the stage sweetheart.
----------------------------------------------
Som nudlar från himmelen.
Pirat
Cannelloni Cannoneer

Postby Wolfenstein on Tue Jan 31, 2006 12:19 pm

Härtigt att det var så många Svenskar här. :)

Vad kan man göra med Pastafarikyrkan om den blir en äkta religion i Sverge?

Hur många medlemmar finns det i Sverige?

Finns det tillgång till skattefusk? :mrgreen:
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput!
Wolfenstein
Stele Second Mate

Postby StephyMerirosvo on Tue Jan 31, 2006 3:02 pm

What are you saying about my adoption country's inhabitants?? :fsm_ninja:
StephyMerirosvo
Tortellini Third Mate

Postby Wolfenstein on Fri Feb 03, 2006 5:21 pm

StephyMerirosvo wrote:What are you saying about my adoption country's inhabitants?? :fsm_ninja:

Att Sverge är bra.
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput!
Wolfenstein
Stele Second Mate

Postby StephyMerirosvo on Sun Feb 05, 2006 9:32 am

ah!
StephyMerirosvo
Tortellini Third Mate

Postby Enigma on Wed Aug 16, 2006 8:24 pm

...hmm. Var ett tag sen den här tråden egentligen var aktiv, verkar det som. Tja, så länge pastafaniarismen fortfarande sprider sina upplysande extremiter på den här sidan av globen så...
Arrogance is bliss
Image
Enigma
Ziti Zealot

Postby Perfection on Fri Apr 27, 2007 8:29 am

Hah! NY HÄR!
Sad but true :( Christianity is bigger than Pastafarism...

Is this annoying? Good!
Perfection
Conchigliette Convert

Re: Svenska Pastafariter!

Postby grarnbarr on Fri Oct 03, 2008 11:36 am

hur går det med svenska pastafri kyrkan ? kan inte vänta på att få tillbe det enda monstret! :worship: :fsm_float:
grarnbarr
Conchigliette Convert

Postby Asap Fairy on Sun Dec 21, 2008 12:49 pm

Svenska Pastafariter!

Efter att ha läst en artikel i SvD om att skolminister Jan Björklund ansåg att staten borde bekosta utbildning av imamer, fann jag anledning att skicka densamme ett mail i vilket jag påtalade att även FSM borde beviljas medel och stöd ur statskassan. Detta för att sprida FSM, samt för ökad kännedom här i Sverige och allmänn acceptans.
Svaret jag fick var givetvis att det var så många troende muslimer i Sverige, som behövde vägledning, och detta följdaktligen låg som grund för hans åsikt. Svaret var givetvis inte skrivet av honom själv, utan av någon annan på hans uppdrag.

Är detta accepterbart? Ska antalet anhängare av en religion få avgöra om den är berättigad till statsunderstöd eller inte? Man kastar alltså all form av logik och baserar sig på antalet troende. Personligen anser jag det direkt diskriminerande. Tycker Ni jag ska anmäla saken till DO? Eller är det bidragsförtyck som borde klassas som Agg mot folkgrupp?
Asap Fairy
Conchigliette Convert

Postby sorill on Tue Jan 13, 2009 10:13 am

Hejhopp!

Jag satt just och undrade om det inte skulle finnas en tråd för svenska pastafarianer.

Dock: alla å ä ö ser helt borked ut i min webbläsare, vilket är lite konstigt och gör allt väldigt oläsligt och tråkigt.

Hur har det gått med svenska spaghettimonsterkyrkan?

Hälsningar

Martin (situerad i Linköping)
sorill
Ziti Zealot

Postby gronank on Mon Jul 18, 2011 6:41 pm

Denna tråden har varit död nu i ett par år men eftersom det tydligen dykt upp en mängd av oss här så jag tycker att detta är ett utmärkt tillfälle att återuppväcka den. Vad som lämpligen bör avhandlas i denna tråden är dock inte helt klart. Därför tycker jag att vi gör ett litet försök där vi försöker stänga ute den stora engelskspråkiga majoriteten på detta forum. Anledningen till att det faktiskt är en utestängning och inte en innestänging är på grund av bristen av aktivitet här. Detta kryptiska meddelande kommer antagligen att väcka ett stort intresse bland forumiterna och sannolikt driva till vansinne, stångandes med google translate och jättelånga ord.
Disclaimer: Anything I say on topics of Politics, Economics, Pychology, History, really anything not concerned with the natural sciences and mathematics and especially topics concerning human behavior and/or thoughts, that is not associated with a proper reference is pure speculation on my part.
gronank
Lord of Linguini

Postby Bug on Mon Jul 18, 2011 7:00 pm

Ett sätt att neka de engelskspråkiga att bli inkluderade är att använda oss av väldigt "svenska" ord, dvs de längsta vi kan hitta.

Som: "Mötet bevistades av en beachvolleybolldomarrepresentant"
eller: "Han gick en trädgårdsmästarlärlingsutbildning"

I övrigt bifaller jag ditt förslag att återuppväcka tråden. Vi borde kunna locka hit gröngölingarna (Ingen hint åt din färg- och/eller djurstatus). Vi kan komma fram till ett ämne för tråden när vi fått några att bli aktiva. Det vore trevligt att ha en tråd att hänvisa en del svenska pastafarianer till, ifall de känner sig osäkra på sin engelska eller behöver hemmastöd innan de ger sig i kast med de filosofiska diskussionerna.

(Filosofiprofessursposition, filosofidiskussionsunderlag, existensfilosofiuppsatsdispositionen)

Länge leve moder Svea osv.
Error: Clever pun and random quote not found
Bug
Tortellini Third Mate

Postby Bug on Thu Jul 21, 2011 1:28 pm

Jag vet att det finns svenska pastafariter/pastafarianer någonstans därute. Komsi komsi, finska pinnar till alla!
Error: Clever pun and random quote not found
Bug
Tortellini Third Mate

Postby gronank on Thu Jul 21, 2011 1:32 pm

Ja, absolut. Och dammsugare, glöm inte dammsugarna!
Disclaimer: Anything I say on topics of Politics, Economics, Pychology, History, really anything not concerned with the natural sciences and mathematics and especially topics concerning human behavior and/or thoughts, that is not associated with a proper reference is pure speculation on my part.
gronank
Lord of Linguini

PreviousNext

Return to Languages Other than English