Pastafarisme et francophonie

Home for all languages OTHER than plain old English (all varieties)

Moderator: Other Stuff Mods

Re: Pastafarisme et francophonie

Postby Roy Hunter on Fri Jul 08, 2011 3:21 pm

I will not buy this tobacconist, it is scratched.
"I don't mean to sound bitter, cynical or cruel; but I am, so that's how it comes out." ~ Bill Hicks.
"To argue with a person who has renounced reason is like administering medicine to the dead." ~ Thomas Paine.
"One should not believe everything one reads on the internet." ~ Abraham Lincoln.
"If you're making a political point wearing a balaclava, you're a c***. It was true for the IRA and it's true now." ~ daftbeaker.
Roy Hunter
If it's not Scottish, it's crap.

Location: It's the place where you are, but that's not important right now.

Postby daftbeaker on Fri Jul 08, 2011 3:28 pm

My hovercraft is full of eels.
A casual stroll through the lunatic asylum shows that faith does not prove anything - Friedrich Nietzsche

But why is the rum gone?!
daftbeaker
Help! I've fallen and can't get curry.

Re: Auvergne et images

Postby Yves Forban on Fri Jul 08, 2011 8:39 pm

Alors oui les images sont de moi, mais je n'ai rien reTouché , c'est le Monstre Lui-même qui a bien voulu se rendre visible sur les photos par Touché Nouillu spécial.
Yargh ! L'auvergne... Il y a plein de volcans là bas, et vous trouverez bien quelques tavernes pour y boire leur nectar. N'y insultez pas les pirates, Le MÔnstre en reveillerait les volcans assoupis...
Un malheureux a fait une plaisanterie douteuse sur les pirates en Corse récemment, et il y a eu un trmblement de terre là bas, ressenti jusqu'à Marseille, Rien de grave, juste un embrun.
When we do not know where we go, it is necessary to hurry to arrive there to know where it is.
Yves Forban
Gnocchetti Galley Slave

Postby DavidH on Sat Jul 09, 2011 4:16 am

Yves says those pictures are by him, but he didn't retouch them, it was the FSM who made Himself visible with His noodly touch.
(I reckon those pictures are really good - good enough to make me overcome my dislike of the French language and actually write some of it. :blush:)
He then tells Bart that in the Auvergne there are loads of (extinct) volcanoes and good taverns where you can enjoy the product.
Image
DavidH
Tagliatelle Trainee Monk

Postby Yves Forban on Sat Jul 09, 2011 11:37 am

Vous aimez ces images (la dernière ci avant est au Puy en Velay en Auvergne). Une petite vidéo de téléréalité sur l'Auvergne pour te préparer : Il faut bien ça.http://www.dailymotion.com/video/xb4jxi_emission-04-l-auwwwergne-de-la-tent_fun#from=embed
Donc voici d'autres images :
Rio de Janeiro
Image
Image
Québec
Image
Athens
Image
Bruxelles
Image
Brugge (Belgium)
Image
Gent (Belgium)
Image
Carte Postale Ancienne : village près de Marseille 1910
Image
Image
et une petite dernière le FSM stylisé
Image
Sa cure de désintoxication à la bière a encore échoué :
the FSM drunk, very drunk... With volcano beer
Image
When we do not know where we go, it is necessary to hurry to arrive there to know where it is.
Yves Forban
Gnocchetti Galley Slave

Postby black bart on Mon Jul 11, 2011 6:17 am

DavidH wrote:Yves says those pictures are by him, but he didn't retouch them, it was the FSM who made Himself visible with His noodly touch.
(I reckon those pictures are really good - good enough to make me overcome my dislike of the French language and actually write some of it. :blush:)
He then tells Bart that in the Auvergne there are loads of (extinct) volcanoes and good taverns where you can enjoy the product.

You're only annoyed with the French because they helped us (the Welsh) invade Hereford and other English bits in 1405. The Franco/Welsh alliance was good for Wales. They gave us cheese, wine and Jean Paul Gaultier clothing and we gave them Syphilis and Glamorgan Sausage*.

*A vegetarian dish.
The smoke wafted gently in the breeze across the poop deck and all seemed right in the world.
black bart
Resident Weevil

Postby DavidH on Mon Jul 11, 2011 6:33 am

^ How did you guess? :haha:

French or not, those are excellent pictures, though.
Image
DavidH
Tagliatelle Trainee Monk

Postby black bart on Mon Jul 11, 2011 6:51 am

DavidH wrote:^ How did you guess? :haha:

French or not, those are excellent pictures, though.

They are indeed. I'm surprised to see the FSM in Belgium though.

Ils sont tres belles commes images mais je suis un peu etonne de voir le FSM en volante au dessus de Belgique.
The smoke wafted gently in the breeze across the poop deck and all seemed right in the world.
black bart
Resident Weevil

Postby DavidH on Mon Jul 11, 2011 6:55 am

Zut alors! Bart, il parle Français. Mon MSV, quelle horreur! :shocked:
Image
DavidH
Tagliatelle Trainee Monk

Postby black bart on Mon Jul 11, 2011 7:04 am

DavidH wrote:Zut alors! Bart, il parle Français. Mon MSV, quelle horreur! :shocked:

Qui, qui...c'est le verite...j'espere que le MSV vont caresse les gens Belgique avec son annexes noodlant (I'm getting out of my depth here).
black bart
Resident Weevil

Postby Yves Forban on Mon Jul 11, 2011 3:46 pm

Le Touché Nouilleux a gravement contaminé la Belgique, désormai patrie perdue pour les autres cultes. Partout mais spécialement à Antwerpen, Bruxelles et Liège. J'habite Marseille, mais j'ai beaucoup de famille en Belgique.
Pastafaray (le MÔnstre) aime beaucoup la belgique qui brasse d'excellentes bières presque aussi bonnes que celles du volcan. Le volcan de bière aurait existé sur terre à la place de la mer du nord, et on dit que les pays environnant en auraient gardé la recette (UK, Irland, Belgique, nord de la France, Deutschland, jusqu'en Czéquie)
La carte de l'ancien volcan, (que Xanu (scientologie) aurait fait explosé : Nous réclamons des dommages et intérêts aux scientologues.)

Image
Voir les cuites mémorables de Sa Savoureté en Belgique :
http://pastafarismemars.canalblog.com/archives/2009/08/22/17537237.html
Yves Forban
Gnocchetti Galley Slave

Postby DavidH on Tue Jul 12, 2011 5:14 am

Yves, forgive me writing this in English for the benefit of all:

Your contributions are truly excellent: I'm enjoying them immensely but many of our community aren't able to appreciate them fully. So if you could manage to do more stuff in English, we'd be very happy. This is not meant as a criticism, just a suggestion.
Image
DavidH
Tagliatelle Trainee Monk

Postby black bart on Tue Jul 12, 2011 5:45 am

DavidH wrote:Yves, forgive me writing this in English for the benefit of all:

Your contributions are truly excellent: I'm enjoying them immensely but many of our community aren't able to appreciate them fully. So if you could manage to do more stuff in English, we'd be very happy. This is not meant as a criticism, just a suggestion.

But this is a French thread...allez France!

I am seriously trying to brush up my French (as usual).
black bart
Resident Weevil

Postby Yves Forban on Tue Jul 12, 2011 3:40 pm

C'est sûr, j'ai fait un topic sur la francophonie , et bon c'est pas pour parfaire mon anglais (trés mauvais en plus). Par exemple tout ce que j'ai écrit sur la begique mériterait d'être traduit en néerlandais, que parlent la moitié des belges, mais mon flamant est inexistant.
Alors je vais essayer tout de même d'utiliser un vocabulaire français basique, et des tournures de phrase pas trop compliquée. Mais ça va m'être difficile, Le Mônstre m'a doté d'un cerveau en forme de plat de spaghetti, et mes spaghetti se sont enmêlés durant mes campagnes de piratage. Désolé...
Ceci dit, pas mal de mes paroles sont tirée de mon site, dont j'ai traduit un tiers en anglais sur (Having said that, quite a lot of my comments are pulled out off my site, a third of which I translated into English on) : http://pastafarism.canalblog.com/
Pour les images c'est assez simple à faire : Il faut allez sur spore http://eu.spore.com/sporepedia/index.cfm?creationtype=creature&filterby=search&search=FSM&page=2 copier coller (cut past) un Monstre dans les portraits sur son computer. Vous prenez une photo sur un logiciel d'image et coller votre Monstre piraté sur la photo. On peut même redimentioner, changer la couleur, la forme même du monstre pendant ou après le collage pour le faire plus naturel dans la photo.
Bon après on peut toujours le dessiner soi même sur la photo mais c'est plus délicat à faire.
Tenez : Savez vous que Le FSM est passé à Hereford en 1900, si, si !
Image
le photographe ne savait pas qu'il lui eut suffit de passer une solution citronée sur son négatif pour faire appaître l'image du Monstre (invisible à l'oeil nu) sur sa photo...
Yves Forban
Gnocchetti Galley Slave

Postby Yves Forban on Thu Jul 14, 2011 6:50 am

Là j'ai fait une petite vidéo sur Nouillel (FSMaS) sans avoir besoin de langue pour comprendre
There I made a small video on FSMas without needing any language to understand
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=eavHCQikRoI
Au fait Hereford TX or Hereford PA, ou autres ?
Yves Forban
Gnocchetti Galley Slave

PreviousNext

Return to Languages Other than English